Programmering

Mere information


Vil du lære at programmere?
I vores LAB er du en del at et fællesskab, hvor vi sammen hjælper hinanden med at lære at programmere. Vi programmerer i sproget Python, og prøver at løse alle mulige skøre problemer fra bl.a. fysikken og matematikkens verden. Målet er, at vi skal udvikle vores egne spil - men vi tager 1 skridt ad gangen.

Vi har både opgaver til dem der lige er begyndt med programmering og dem som er lidt mere erfarne. Desuden finder underviserne løbende på nye opgaver, der lærer os noget nyt på vores vej frem mod at lave vores egne spil.

Vil du vide mere, er du velkommen til at dukke op, snuse rundt og prøve at programmere. Bare du har lysten, så har vi en idé til hvordan du bedst lærer det.


Læringsudbytte:

-Gå fra at være en bruger af computere til at kunne skabe ting på dem.

-Læring om basale praktiske ting der understøtter programmering: editor, kommandolinje, Python REPL.

-Lær at bryde problemer ned i mindre bidder, samt hvordan man sætter simple kommandoer sammen til noget større.

-Forstå fejlbeskeder fra programmet og generelt lære at fejl og eksperimenter også kan være en vej til at lære noget.


Praktiske oplysninger
Lærer Patrick Møller, Torben Hoffman, Patrick Møller, Torben Hoffman,
Ledige pladser 0
Pris Det er gratis at deltage
Andre muligheder
Dato, tid og sted

Usserød skole Tirsdage kl. 18.30-21-00 Start: tirs. 11. Sept